vrijdag 7 oktober 2011

Zeer nekje

Zoals ik pas vertelde heb ik een hersenschudding opgelopen door een iets te innige ontmoeting met mijn schoolbord.
Omdat ik veel klachten bleef houden werd gedacht aan een whiplash. Voor de zekerheid even foto's laten maken.
Vandaag kreeg ik de uitslag en dat was eigenlijk best een beetje schrikken. Ik heb spondylose aan 3 nekwervels. Oftewel een vorm van slijtage waarbij de tussenwervelschijven steeds verder verdwijnen en mijn nek steeds stijver gaat worden. Meestal komt het voor bij oudere mensen, maar ik vind dat ik daar nog niet onder val (ik ben net 41 geworden). Er is niets aan te doen, alleen pijnstilling en fysiotherapie om de boel zo beweeglijk mogelijk te houden.
Ik ben blij dat ik nu weet wat er aan de hand is en waarom ik nog steeds pijn heb. Maar ik vind het wel vervelend dat er niets aan te doen is. Voorlopig gaat het nog goed en kan ik alles nog doen, dus we gaan gewoon genieten en niet bij de pakken neer zitten.
Voor een vrolijke afsluiting van dit verhaal een foto van een van de dahlia's uit mijn tuin:
Mooi he?

2 opmerkingen:

  1. Nou, dat is wel even schrikken Jonneke..
    Wat ik me af vraag; heeft de spondylose iets te maken met die knal tegen het schoolbord, of is het nu toevallig aan het licht gekomen?
    Ik zou er behoorlijk kapot van wezen hoor, na zo'n bericht. Je bent nog hartstikke jong!

    Groetjes,Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad, je bent nog zo jong. Ik vind het goed dat je niet bij de pakken neer gaat zitten.
    vind het een behoorlijke tegenslag die je zo maar even moet verweren, wel heel erg vervelend dat ze er niets aan kunnen doen, ik heb eerlijk gezegd nooit van een spondylose gehoord. Sterkte met alles

    BeantwoordenVerwijderen