zaterdag 12 november 2011

Nog meer kerstballen

Ik blijf het kerstballen breien super-leuk vinden!
De bal hierboven is kerstbal 15 uit het boek van Arne en Carlos, Kross & Kringle oftewel kruis en krakeling.

 Dit kleine witte balletje heb ik op verzoek van mijn man gebreid, hij wil dat ik er nog meer brei zodat er bovenin de boom ook gebreide kerstballen kunnen hangen! Leuk he, dat hij zo meedenkt!
En dit is de laatste, gebreid van witte wol met een zilverkleurig draadje erin, dat is op de foto niet zo goed te zien. Ik heb de bal versierd met wat "bling-bling".

En nu ben ik alweer druk aan het heen en weer bladeren in het kerstballenboek, om te zien welke bal ik nu weer ga breien. Er staan zoveel leuke patroontjes in.
Ik ga met het kruis en krakeling patroon ook nog een telefoonhoesje breien, lijkt me wel gezellig voor de winter, hihi.

5 opmerkingen:

  1. Toevallig ben ik nu ook bezig met kruis en krakeling. en leuk die gepimpte bal. Van zeeman wol, ik heb een sneeuwbal gemaakt maar twijfel nog een beetje of ik hem ga verzieren of niet.
    Leuk dat je man zo meeleeft, meeste mannen vinden het maar niets

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er schattig uit, hier nog steeds geen bal op de pennen... Lief, die met dat zilveren glinstertje erin! Fijn weekend, groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk leuk..., Jonneke. Ja, ik vind ze echt zo leuk die balletjes. Ik ga het snel weer oppakken.
    Maar of ik ze in de boom hang? Denk het niet, ik heb een grote tak die ik voor de tuindeuren hang en daar hang ik ze allemaal aan.
    Vind jij ook lastig om ze met het vullen mooi rond te krijgen?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om die kersballen overal tegen te komen. Het is echt een hype hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige blog heb jij, Jonneke. En enige ballen. Ik ben nog niet aan de glitters toegekomen, maar heb nog zoveel leuke patroontjes, dat ik nog wel even zoet ben.

    BeantwoordenVerwijderen