zondag 24 maart 2013

En nu doe ik het echt!

Al een aantal keren ben ik begonnen met het breien van blokken en blokjes, met het idee er een deken van te maken.
Een keer met bordeauxrood, een keer met grijs, een keer met restjes katoen.
Steeds een paar blokken en dan vond ik het toch niet mooi.
Maar die blokken deken van Busy Bessy bleef trekken, en toen zij een overzicht van de hele deken liet zien, begon het weer te kriebelen.
En nu ben ik toch nog een keer begonnen, met wit garen. De deken wordt helemaal wit, en ieder blok wordt anders.
Ik heb nu twee reliefblokken af; verspringende blokjes en windmolentjes. Het derde blok staat op de pennen; een enkele domino.
Ik ben ook een blok aan het haken, want ik wil uitproberen of een mix van gehaakte en gebreide blokken misschien ook leuk is.
Ik gebruik o.a. Het boek van Nicky Epstein, Knitting block by block om ideeën op te doen. En natuurlijk de blokken van Elizabeth, en de verschillende breirollen. Ideeën genoeg dus. En nu hoop ik dat ik vol houd, want ik wil erg graag zo'n mooie deken op ons bed!






5 opmerkingen:

  1. Dat wordt vast een hele mooie deken, ik houd er van! Veel succes! Maar zeker ook plezier met haken en breien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal een hele klus worden, maar wel super mooi!
    Heel veel succes!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat ik je het laatste zetje "mocht" geven...
    Ik hoop dat je er met veel plezier aan werkt, het is echt fantastisch leuk om te doen en de deken te zien groeien.
    Bij mij hielp het heel erg dat ik elke week een nieuw blok wilde presenteren.. Anders was ik nooit zo ver gekomen.
    Ik ga je vorderingen echt volgen...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk plan, en dit zijn al vast een paar heel mooie blokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat gaat echt een pracht van een deken worden.
    Ik dacht ook dat ik jaren met mijn gehaakte sprei bezig zou zijn.
    Maar als iets leuk is om te doen, dan werkt dat erg verslavend.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen