donderdag 11 juli 2013

Gehaakte blokken

Ik ben al een poosje bezig met het breien van blokken voor mijn deken. De patroontjes hiervoor komen onder andere bij Busy Bessy vandaan.
Ik heb nu 10 gebreide blokken.
Maar omdat ik op dit moment makkelijker kan haken dan kan breien, heb ik besloten om ook gehaakte blokken in de deken te stoppen. Ik heb inmiddels 2 blokken gehaakt. Deze blokken verzin ik zelf, ik gebruik verschillende steken en let er alleen maar op dat de maat klopt met de maat van de gebreide blokken.
Wanneer ik genoeg blokken heb gehaakt en gebreid, komt er een gehaakte rand om de deken.
Werk genoeg voor in de vakantie!

3 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, ik ga hetzelfde doen. Ben nog bezig met kleuren uitzoeken. Kijk voor leuke steken eens bij Wieke van Keulen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, waarom niet? Als je een stekenhaakboek hebt, kom je ook een heel eind. En op Pinterest is ook veel te vinden.
    Die deken van je komt wel af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n deken maken is een heel leuke manier om verschillende steken te proberen. Leuk toch om gehaakte en gebreide blokken te combineren in één deken?!

    BeantwoordenVerwijderen