donderdag 5 september 2013

Omslagdoek en nieuwe projecten

Alweer een omslagdoek gehaakt.
Ik vind het zo leuk om sjaals enzo te maken. Maar ik kan onderhand wel een winkeltje beginnen, zoveel heb ik er al liggen.
Voor deze sjaal/omslagdoek heb ik 6 dunne draden breimachine-garen samengevoegd. 4 tinten blauw, 1draad zachtgrijs en 1draad wit. Al die draden bij elkaar vormen een draad die dik genoeg is om met haaknaald 6 te haken.
Ik heb een eenvoudig patroontje gebruikt; steeds drie stokjes tussen de twee drie-stokjes-groepjes van de vorige toer haken.
Langs de rand heb ik twee toeren vasten gehaakt en daarna "waaiertjes" van 6 stokjes met een picootje in het midden.
Nu staat er een vest voor de winter op de breipennen en een barbiejurk op de haaknaald.
Pen 7 om mee te breien en haaknaald 2 om mee te haken, wat een verschil!



6 opmerkingen:

  1. Mooie omslagdoek! De kleur is prachtig!
    Zo te zien hoef jij je voorlopig niet te vervelen ;-) Veel haak- en breiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat kan natuurlijk ook meerdere draden gebruiken en je krijgt dan een leuk effect. Hier hetzlefde ik heb genoeg sjaals voor de rest van mijn leven en nog maak ik er weer een paar, hahahaha. dat vest is ook wel een uitdaging...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het is verslavend hè.. dat haken van omslagdoeken; ik ben er inmiddels ook achter. Je kunt ze natuurlijk altijd verkopen op Marktplaats, waarom niet?
    Wat een mooie barbie creatie wordt dat...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ben dol op het haken van omslagdoeken maar momenteel ben ik (voor het goede doel) Barbie's aan het aankleden.
    Het haakpatroon wat hier staat is erg mooi. Is er een site waarop deze patronen te koop zijn? Zo ja, dan hou ik mij aanbevolen voor de naam van deze site.
    Met vriendelijke groet, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor heel veel gratis patroontjes kun je kijken op www.stickatillbarbie.se.
    De patronen voor de baljurken heb ik via picasaweb gevonden. Ik zal nog even zoeken of ik nog kan vinden waar ik ze precies gevonden heb.
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor je reactie. Stickatill heb ik ook al gevonden, maar dat zijn de "gewone"patronen. Dit patroon is toch wel erg exclusief. Ik wacht af en ga zelf ook nog even verder speuren.
    Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen