zondag 11 januari 2015

Olifantenvest?

Ik was al een heel eind op weg met het breien van mijn grijze kabelvest. Al ongeveer 45 cm, en dat met veel meer dan 300 steken op de pennen!
Maar steeds als ik er mee verder ging zei er iets in mijn hoofd dat er iets niet mee klopte. Het vest bleef steeds vaker liggen en ik pakte steeds andere kleine werkjes op.
Tot ik gisteren besloot het breiwerk op een draad te zetten, zodat ik het helemaal uit kon leggen om te zien wat ik van het geheel vond. Want als het op de pennen staat, zie je een "opgefrommeld" lapje en niet het geheel.
Gelukkig dat ik dat heb gedaan! Het vest bleek zo breed, dat ik er wel een olifant mee had kunnen aankleden. Het paste ruim 2 x om me heen! Dat was toch een beetje teveel van het goede! En dat terwijl de stekenverhouding uit het patroon netjes klopte met mijn proeflapje!
Normaal brei ik eigenlijk nooit een proeflapje, maar omdat dit zo'n groot project was, heb ik dat voor de zekerheid maar wel gedaan.

En toen heb ik het rigoreuze besluit genomen; ik heb de hele boel uitgehaald! Geen kabelvest voor Jonneke deze winter.

Omdat ik geen kassabon meer kon vinden, heb ik bij de bekende "bol-over-geld-terug" winkel, oftewel de Zeeman gevraagd of ik de resterende bollen terug mocht geven.
Ik denk dat de kassiere niet zo'n goede dag had want ik werd erg onvriendelijk gewezen op het feit dat iedereen toch wel wist dat dat echt niet ging zonder bon. En dat ik dat echt niet nog een keer hoefde te vragen........

Maar niet getreurd, projecten genoeg voor deze berg met garen.

Bij Jeanet van blij-dat-ik-brei een mooi, eenvoudig, patroon van een omslagdoek gevonden.
Breipennen 10 en drie draden tegelijk!
Dat schiet lekker op!

2 opmerkingen:

  1. O, wat jammer dat je het moest uithalen! Maar ja, als het in de kast belandt is het nog meer zonde. Ach, je kunt er nog zoveel meer meee doen, komt vast wel van pas, het begin is er al ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer van je werk. Je bent weer mooi op weg, succes!

    BeantwoordenVerwijderen