vrijdag 1 mei 2015

Super tas!

Gisteren kwam ik via www.blij-dat-ik-brei.blogspot.nl op het blog van maakhethip.nl terecht.
En toen........ was ik helemaal verkocht!
Op deze site heeft Gerbelien het patroon van deze Oilily-look-alike tas helemaal uitgeschreven!
Echt prachtig om te zien, die tas.

Dus vanmorgen ben ik direct naar de wolletjeswinkel gereden en heb daar alle benodigde kleurtjes katoen gekocht.
En ze direct tot mooie knotjes gedraaid.
Straks ga ik een stukje proberen. Ik heb nog nooit op deze manier gehaakt. Je haakt met een werkdraad en drie meeloopdraden. Ik ben erg benieuwd of het me gaat lukken.
Wordt vervolgd!

Oh ja, mijn groen-blauwe omslagdoek is bijna klaar. Nog ongeveer 12 patroonnaalden en 12 teruggaande naalden ( van ongeveer 450 steken per naald!) en dan is hij af.
Ook dat wordt vervolgd. 


2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk enthousiast stukje! Veel succes en plezier gewenst!! Op YouTube heb ik ook wat filmpjes geplaatst betreffende de techniek. Misschien heb je daar nog iets aan?
    Hartelijke groet, Gerbelien en...Maak het Hip!!😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een mochila tas. Zijn veel YouTube filmpjes te vinden mocht je de techniek niet helemaal weten. Mooie tas. Ben benieuwd.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen